Wójt Gminy Łubnice
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze –
radcy prawnego
w Urzędzie Gminy Łubnice

1.Wymagania niezbędne:
1) wykształcenie wyższe prawnicze,
2) uprawnienia radcy prawnego,
3) minimum 5 letnie doświadczenie w obsłudze prawnej jednostek sektora finansów publicznych,
4) znajomość przepisów prawnych normujących działalność jednostek samorządu terytorialnego ze szczególnym uwzględnieniem: – ustawy o samorządzie gminnym, – ustawy o finansach publicznych, – kodeksu postępowania administracyjnego, – kodeksu spółek handlowych, – kodeksu cywilnego, – kodeksu postępowania cywilnego
5) umiejętność obsługi komputera w zakresie programu Microsoft Word,
6) obywatelstwo polskie lub obywatelstwo Unii Europejskiej, oraz obywatelstwo innych państw, jeśli ich obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
7) pełna zdolność do czynności prawnych, oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
8) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
9) nieposzlakowana opinia i wysoka kultura osobista;
10) dla osób nieposiadających obywatelstwa polskiego znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej.

2. Wymagania dodatkowe:
1) wysoka kultura osobista, komunikatywność,
2) prawo jazdy kat. B;
3) umiejętność bezkonfliktowego działania;
4) odporność na stres;

3. Główne obowiązki:
1) opiniowanie aktów normatywnych (zarządzenia, uchwały itp.),
2)opiniowanie projektów umów cywilnoprawnych i porozumień,
3) udzielanie porad prawnych i wyjaśnień w zakresie stosowania prawa,
4) sporządzanie opinii prawnych,
5) występowanie w charakterze pełnomocnika procesowego w postępowaniach sądowych i administracyjnych.

4. Dodatkowe obowiązki:
1) wykonywanie innych czynności z zakresu obsługi prawnej.

5. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1) zatrudnienie w ramach umowy o pracę,
2) praca w wymiarze 3/4 etatu, w tym 2/5 w siedzibie urzędu,
3) wynagrodzenie ustalone zgodnie z regulaminem wynagradzania pracowników Urzędu Gminy Łubnice,
4) praca przy komputerze przekraczająca 4 godziny,
5) praca związana z koniecznością wyjazdów do sądów,
6) budynek z podjazdem dla osób z niepełnosprawnością,
7) drzwi do budynku i biur o odpowiedniej szerokości,
8) dźwig osobowy z poziomu parteru do I piętra dla osób z niepełnosprawnościami.

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Łubnice w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%.

6. Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny;
2) CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej; 
3) kopia dokumentu potwierdzającego wpis na listę radców prawnych;
4) kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
5) kopię dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe;
6) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
7) oświadczenie osoby przystępującej do naboru:
a) o posiadaniu obywatelstwa polskiego lub dla osób nieposiadających obywatelstwa polskiego znajomość języka polskiego potwierdzona dokumentem określonym w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających znajomość języka polskiego przez osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego, ubiegające się o zatrudnienie w służbie cywilnej,
b) o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
c) że nie był/a skazany/a prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
d) o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
e) o stanie zdrowia,
f) o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
8) kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata zamierzającego skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art.13 a ust 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
9) informacja kandydata o szczególnych potrzebach, np. tłumacz Polskiego Języka Migowego.

Wszystkie dokumenty należy własnoręcznie podpisać a kopie dokumentów załączonych do aplikacji potwierdzić za zgodność z oryginałem poprzez zamieszczenie klauzuli: „za zgodność z oryginałem oraz podpis i data”. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze radcy prawnego”

w nieprzekraczalnym terminie do 16.04.2025 roku do godz. 12.00:

1) osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Łubnice – sekretariat (I piętro); lub
2) pocztą na adres: Urząd Gminy Łubnice ul. Gen. Sikorskiego 102, 98-432 Łubnice; lub
3) dopuszcza się składanie aplikacji drogą elektroniczną pod warunkiem, że aplikacja opatrzona jest bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu zgodnie z ustawą z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym.

Poprzez terminowe złożenie oferty należy rozumieć datę faktycznego wpływu aplikacji do siedziby Urzędu Gminy Łubnice, a nie datę stempla pocztowego lub nadania przesyłki kurierskiej. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej http://www.bip.lubnice.akcessnet.net/ oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Łubnice.

Nabór na stanowisko zostanie przeprowadzony na zasadach określonych przez przepisy prawa dla wolnych stanowisk urzędniczych.

Łubnice, dnia 03.04.2025 r.

Wójt Gminy Łubnice

/-/ Tomasz Pawlik